Meld je aan voor de Nationale Bijscholingsdag

Training Motiverende Gesprekvoering

Open inschrijving
 499,00
1 lesdag
Divers
Training

Hoe zorg je ervoor dat ze zelf aan de slag gaan met het opvolgen van je adviezen, het inzetten van de Eigen Kracht en het Sociale Netwerk? Motiverende gespreksvoering is een veelgebruikte methode om cliënten te stimuleren hulp te zoeken en hun gedrag te veranderen. Leer er meer over in onze training motiverende gesprekvoering.

Het gesprek met de burger is een belangrijk moment waarin een hele hoop zaken besproken worden. Maar hoe zorg je er voor dat je naast het ophalen van de relevante informatie ook een écht gesprek voert? Een gesprek waarin de echt belangrijke zaken aan het licht komen én waarin de burger zich gehoord voelt? Dit kan met behulp van motiverende gesprekstechnieken.

Na afloop van deze training kan je (keukentafel)gesprekken naar een hoger niveau tillen. Je leert hoe onderlinge rolverdelingen een gesprek kunnen sturen en hoe je hier actief invloed op kunt uitoefenen. Met behulp van een aantal toegankelijke technieken ben je in staat de hulpvrager (nog meer) het gevoel te geven gehoord te worden. Door verdiepende vragen krijg je een nog beter beeld van de situatie en hulpvraag. Hierdoor wordt snel inzichtelijk waar de mogelijkheden dan wel belemmeringen van de hulpvrager liggen.

Resultaat

Na deze training:

  • Ken je de basistechnieken van motiverende gespreksvoering;
  • Weet je de verschillende gesprekstechnieken effectief in te zetten;
  • Weet je welke invloed je hebt op de resultaten van het gesprek;
  • Ben je in staat jouw gesprekken op hoger niveau te voeren.

De training Motiverende Gespreksvoering is bedoeld voor medewerkers uit het Sociaal Domein die een verdiepingsslag willen maken in hun gesprekken met hulpvragers.

Instapvoorwaarden

Een vooropleiding is niet van toepassing.

Incompany

Wil je deze opleiding volgen met meerdere collega’s? Incompany is ook mogelijk. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Het programma bestaat uit een ééndaagse training waarbij de volgende onderwerpen aan bod komen:

  • Motiverende gesprekstechnieken;
  • ORBS: Open vragen, Reflecteren, Bevestigen, Samenvatten;
  • Verandertaal herkennen en uitlokken;
  • Vraagtechnieken;
  • Praktische informatie;

Studiebelasting

De studiebelasting voor deze training is één lesdag. De training start om 09:00 uur en duurt tot 16:00 uur.

Investering

De kosten voor de ééndaagse training zijn € 499,- (vrijgesteld van btw). Deze kosten zijn inclusief koffie/thee en lunch. Studiematerialen en toegang tot een persoonlijke online leeromgeving zijn inbegrepen.

Certificering

Wanneer je deze training hebt gevolgd, ontvang je een deelnamebewijs van Kenniscentrum Sociaal Domein.

Wat is een open inschrijving?

Bij een open inschrijving heb je de mogelijkheid om een optie te nemen voor deelname aan de opleiding of training waarin je geïnteresseerd bent, zonder dat hier kosten aan verbonden zijn.
Zodra er voldoende belangstelling is voor de desbetreffende opleiding of training, wordt deze ingepland.
Vervolgens is het aan jou om te beslissen of je daadwerkelijk wilt deelnemen op de geplande datum en locatie.

 499,00

Hulp nodig?

Vragen over het aanbod? Onze mensen helpen je graag verder. Neem contact op via

Incompany

Heb je interesse in een incompanytraining? Lees dan meer over de mogelijkheden.

Wellicht vind je dit ook interessant

Opleiding Jeugdconsulent

Wil jij aan de slag in de jeugdzorg en jeugdigen helpen naar een mooie toekomst? De opleiding Jeugdconsulent biedt alle handvatten, kennis en kunde om het vak goed en grondig uit te kunnen voeren.

Training Klachtenfunctionaris (2 dagen)

Wil jij een bijdrage leveren aan de kwaliteit van de dienstverlening binnen het Sociaal Domein? Ben je communicatief sterk, kun je goed luisteren en denk jij in oplossingen? Dan is de tweedaagse training Klachtenfunctionaris Sociaal Domein zeer geschikt voor je!

E-learning Persoonlijk Leiderschap

De e-learning 'Persoonlijk Leiderschap' gaat in op de zeven eigenschappen van leiderschap, de uitgangspunten van persoonlijkheid en het begrijpen van het gedrag van de ander. Op deze manier kun jij jezelf als leidinggevende of medewerker verplaatsen in iemands situatie.