Team

Miquel Wijngaards

Bestuurder

06 - 52 49 87 02

[email protected]

"Ik vind het belangrijk om met ons team zorg te dragen dat alle professionals in het Sociaal Domein toegang hebben tot de beste kennis, kunde en vaardigheden. Dit doen we door continue in gesprek te zijn met gemeenten en professionals en dat te vertalen in trainingen, opleidingen handboeken, artikelen en magazines. Tevens verzorgen wij de Nationale Bijscholingsdagen voor Wmo consulenten en Jeugd- en gezinsprofessionals. Naast opleiden vinden wij het belangrijk om gemeenten te ondersteunen bij het vinden van gekwalificeerd en geaccrediteerd personeel."

Miquel Wijngaards

Louwe Kater

Directeur

06 – 55 70 13 23 

[email protected]

''Als directeur hou ik mij bezig met groei van mensen en organisaties. Belangrijk is het scheppen van voorwaarden waarbinnen onze medewerkers zich maximaal kunnen ontwikkelen en organisaties optimaal resultaat behalen met de inzet van mensen. In het sociaal domein is alles mooi uitgeschreven in beleid, maar het echte verschil wordt gemaakt door mensen. Ik wil mensen stimuleren en enthousiasmeren om tot betere en onverwachte resultaten te komen.''

Tessa Bos – Muskee

Teamleider

06 - 57 52 44 08

[email protected]

“Ik ben leidinggevende van de afdeling opleidingen. Dit is het hart van de organisatie. Hier komt alles binnen qua klantcontact, worden de opleidingen en trainingen gecoördineerd, ontwikkelen we het opleidingsaanbod, geven we advies over opleidingen & trainingen, ontwikkelen we diverse handboeken & magazines en organiseren we diverse evenementen. Ik heb de mooie taak om dit allemaal aan te sturen en in goede banen te leiden. Kortom; een mooie baan waarin ik mij volop kan ontwikkelen binnen een snelgroeiende organisatie.”

Tessa Bos-Muskee

Esther Slotman

Teamleider

06 - 10 37 03 07

[email protected]

“Als teamleider van de afdeling opleidingen houd ik mij, samen met het hele team bezig, met het (door)ontwikkelen, organiseren en adviseren van ons scholingsaanbod, de Nationale Bijscholingsdagen, handboeken en magazines. Hierbij werken wij samen met vakspecialisten uit het werkveld. Zodat alle professionals in het Sociaal Domein zichzelf kunnen ontwikkelen op een kwalitatieve manier”.

Maaike de Groot

Opleidingscoördinator

06 - 10 35 17 00

[email protected]

''Samen met ons gemotiveerde, enthousiaste én gedreven team zorgen wij voor het organiseren, coördineren en plannen van alle opleidingen en trainingen die wij als Kenniscentrum Sociaal Domein aanbieden. Tevens hebben wij dagelijks contact met onze klanten, onze docenten en zorgen we ervoor dat alles correct wordt vastgelegd in onze systemen. Ik krijg veel energie van deze afwisselende functie, dit past heel goed bij mij!"

Harold van Genderen

Opleidingsadviseur

06 - 57 25 56 90

[email protected]

''Eén van de quotes die ik hoog in het vaandel heb staan naast “Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd” is “Kennis kan je vermenigvuldigen door het te delen”. Daarom adviseer ik dan ook met veel enthousiasme opdrachtgevers graag over de vele mogelijkheden die Kenniscentrum Sociaal Domein biedt op het gebied van scholing.''

Annemijn Koopmans

Opleidingsadviseur

06 - 22 17 18 49

[email protected]

''Kennis delen en van elkaar leren vind ik belangrijk! Voor opleidingen en trainingen op maat ben ik als opleidingsadviseur Noord-Nederland het aanspreekpunt voor organisaties met scholingsbehoeftes binnen het Sociaal Domein. Door middel van persoonlijk contact met organisaties breng ik de scholingsbehoefte in kaart en maak ik een passend opleidingsplan voor de organisatie.''

Gijs van Lieshout

Videograaf & audiovisueel vormgever

085 401 83 62

[email protected]

''Als videograaf & audiovisueel vormgever ben ik verantwoordelijk voor alles op het gebied van beeld en geluid. Je kan mij regelmatig achter de camera vinden, aan het filmen of fotograferen, of in de studio wanneer ik muziek produceer. Dit bewerk en monteer ik tot de eindresultaten die je op onze website, social media kanalen en online leeromgeving kunt zien!''

Lucia Everts

Event medewerker

06 - 10 33 98 35

[email protected]

''In deze functie sta ik in mijn kracht. Ik kan mijn kwaliteiten goed inzetten om projecten en evenementen, waaronder de Nationale Bijscholingsdagen, op te zetten, aan te sturen en uit te voeren binnen het Sociaal Domein. Daarnaast houd ik mij bezig met het bedenken en ontwikkelen van aantrekkelijke content voor tijdschriften en handboeken. Door goede samenwerking en communicatie met collega’s is er altijd een prettige werksfeer.''

Irena Snippe

Eventmedewerker

06- 33 02 27 56

[email protected]

''Ik hou mij bezig met de handboeken, magazines, het organiseren van de Nationale Bijscholingsdagen en masterclasses. Mensen een leuke, leerzame dag laten beleven is iets waar ik energie van krijg!.''

Alice Zondervan

Opleidingscoördinator

06 - 15 85 59 58

[email protected]

''Voor iedereen die informatie wil over een opleiding die wij aanbieden kan je bij mij terecht. Ik adviseer graag over de vele mogelijkheden die wij te bieden hebben om te kunnen leren en werken binnen het sociaal domein. Daarnaast houd ik me samen met mijn collega's bezig met het plannen en coördineren van de opleidingen en trainingen.''

Jura Boverhof

Office Manager

085 401 83 62

[email protected]

''Als officemanager ben ik de spin in het web, je kunt mij vinden bij de balie waar ik verantwoordelijk ben voor agendabeheer, zorgdraag voor de netheid op het kantoor en het regelen dat de cursisten tevreden zijn tijdens hun lesdagen. Daarnaast hoor ik ook bij Team Opleiden en help ik onder andere mee met het verwerken van aanmeldingen, het versturen van bestellingen en het maken van offertes. Door deze veelzijdige functie is voor mij geen dag hetzelfde en heb ik het enorm naar mijn zin.''

Jasper Peeters

Adviseur en teamleider

085 303 06 21 

[email protected]

“Ontwikkelingen en het Sociaal Domein gaan voor mij hand in hand. Ook in onze organisatie en mijn team heeft daarom ontwikkeling een prominente plek. Ik kijk naar kansen en oplossingen en probeer daarmee altijd het beste uit mezelf en mijn team te halen.”

Japser Peeters

Scott van den Broek

Adviseur

085 303 06 21 

[email protected]

“Het mooie aan het zijn van adviseur is dat ik opdrachtgevers als gemeenten en (semi)overheidsinstellingen kan ondersteunen bij hun personeelsbestand en daarmee bijdraag aan het operationeel houden van hun belangrijke taken. Door daar op een goede en betrokken manier mee om te gaan, help ik mensen in het zadel, die andere mensen weer in het zadel helpen. Zo zorgen we vanuit het Kenniscentrum Sociaal Domein samen voor een maatschappij waarin men omkijkt naar elkaar en mensen die het nodig hebben een steuntje in de rug biedt.”

Vera Kollen

Commercieel medewerker binnendienst

085 303 06 21 

[email protected]

“Niks is leuker dan in een goede organisatie te werken, waarbij persoonlijke ontwikkeling hoog in het vaandel staat. Ik ben erg servicegericht, wat handig is in mijn functie als commercieel binnendienst medewerker. Ik ben verantwoordelijk voor de eerste inventarisatie en het agendabeheer binnen de organisatie. Ook ben ik verantwoordelijk voor het voorbereiden en coördineren van bijeenkomsten én het beheer van het sociale netwerk binnen onze organisatie. Kortom, een veelzijdige functie.  Ik vind het fijn om samen met het team van detachering te streven naar optimalisatie van de werkprocessen.”

Dit is een foto van Vera Kollen

Evelien Schuinder

Adviseur

085 303 06 21 

[email protected]

“Vanuit mijn eigen werkervaring als integraal consulent binnen het Sociaal Domein weet ik voor welke uitdagingen zowel de gemeente, als de consulent kunnen komen te staan. Deze jarenlange ervaring gebruik ik om vanuit mijn rol als adviseur mee te denken over de mogelijke oplossing hiervoor. Ik ben en blijf betrokken bij de ontwikkelingen binnen het Sociaal domein, ga in gesprek met gemeenten en heb veel contact met (toekomstige) consulenten die de visie van het Kenniscentrum delen. Een superleuke en afwisselende baan binnen een ambitieuze organisatie!”

Evelien Schuinder

Jan Kees Nentjes

Adviseur

085 303 06 21 

[email protected]

“Het Sociaal Domein is flink in beweging en ik geniet er erg van om daar vanuit mijn rol bij betrokken te zijn. Het vinden, opleiden en begeleiden van de juiste mensen én het ondersteunen van gemeenten bij werving, selectie, vervanging of ondersteuning – die twee kanten van het werk maken het erg veelzijdig en interessant. Het mooie aan werken bij Kenniscentrum Sociaal Domein vind ik de doelstelling om het Sociaal Domein beter te maken. Dat doen we uiteraard via onze opleidingen, maar ook door het vinden van de goede match tussen gemeente en (aankomend) consulent. In de hoop dat de inwoners van dit land die het nodig hebben uiteindelijk beter, sneller en adequater worden geholpen.”

Dit is een foto van Jan Kees Nentjes

Carla Dekker

Adviseur Wonen

085 303 06 21 

[email protected]

''Passend wonen, dat is mijn drive in mijn werkzame leven. In een vorige job voor de zoekers van koopwoningen, nu als adviseur wonen en sociale verhuur. En, nu naast particulier ook collectief.

In samenspraak met gemeenten en woningcorporaties ga ik op zoek naar oplossingen voor het vinden van passend wonen voor iedereen. Denk bijvoorbeeld aan de juiste mensen voor een verduurzamingsproject in woningisolatie, werven van bewonersadviseurs of woonconsulenten.

Mijn klanten zijn nu de mensen die ik werf en waarvoor ik werf.''

Dit is een profielfoto van adviseur wonen Carla Dekker

Judith van der Gugten

Projectmedewerker Ontwikkeling

06 - 19 12 83 27

[email protected] 

“Als projectmedewerker ben ik verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het aanbod van verschillende (online) opleidingen binnen het Kenniscentrum Sociaaldomein. Samen met professionals en collega’s zorgen wij ervoor dat mensen de kans krijgen om zichzelf te ontwikkelen binnen het Sociaal Domein. Door in te spelen op de huidige markt, behoeftes en beschikbaarheid van kennis en kunde probeer ik voor ieder een bijpassend aanbod aan te bieden.”.

Laurens Hoevenberg

Afdeling HR

085-1302737

[email protected]

“Ik ben werkzaam op de financiële administratie en ik houd mij bezig met facturatie, alles wat betrekking heeft op HRM en het verzamelen en verwerken van financiële gegevens. Korte lijnen en de samenwerking met mijn collega’s zorgt ervoor dat ik alles in goede banen kan leiden en de werkprocessen kan optimaliseren.”

Laurens Hoevenberg

Angela Everts

Afdeling Finance and Control

085-4017777

[email protected] 

''Mijn functie kan het beste omschreven worden als het verzamelen, orderenen  en controleren van financiële data. Deze data verwerk ik vervolgens tot informatie in de vorm van rapportages zodat managers de juiste keuzes kunnen maken en strategieën kunnen bepalen. Het is een uitdagende functie met veel verantwoordelijkheden en afwisselingen waardoor mijn dagen er nooit hetzelfde uitzien. Daarnaast is het een functie waarin ik mijzelf kan blijven ontwikkelen.''

Angela Evers

Wietske Kamper

Afdeling Finance and Control

085-4017777

[email protected] of [email protected]

''Heb je vragen over facturen of over een betaling, dan is er een grote kans dat je bij mij terecht komt. Ik houd mij voornamelijk bezig met de financiële boekhouding, zodat mijn collega alle rapportages op tijd kan aanleveren''.

Jacobien Kleve

Docent
De roots en passie van Jacobien Kleve liggen in het Sociaal Domein. Mensen verder helpen door het aanspreken van eigen kracht is voor haar een belangrijke drijfveer. Jacobien beschikt dan ook over ruime werkervaring in het sociaal domein. Jacobien is sinds 2011 mediator voor overheid en arbeidszaken en weet ook vanuit deze ervaring dat mensen zelf vaak beschikken over een arsenaal aan mogelijkheden om een antwoord op hun eigen vragen te vinden; zij helpt mensen hier dagelijks bij vanuit deze rol. Ook het opleiden van mensen tot Wmo consulent of bijdragen aan hun verdere ontwikkeling met behulp van maatwerkopleidingen en intervisies is een passie van Jacobien. Voor het Kenniscentrum Sociaal Domein neemt Jacobien dan ook veel kennis, ervaring en passie mee. 

Cynthia Meevis

Docent
Cynthia is een impact ondernemer, en houdt zich vooral bezig met organisaties die op een positieve manier impact willen maken in de maatschappij. Hier richt ze zich vooral op organisaties in de zorg en sociaal domein. Ze heeft een jarenlange ervaring in management- en directiefuncties binnen de zorg. Hierin heeft ze samengewerkt met zorgverzekeraars, gemeenten en thuiszorgorganisaties, maar in 2019 besloot ze om als zelfstandige verder te gaan waarbij ze zich vooral richt op projecten, organisaties en start-ups die in de gehele keten van zorg een exponentiële verandering kunnen bewerkstelligen. Daarnaast geeft zij al ruim 15 jaar training op diverse gebieden binnen deze domeinen. Dit alles met als doel niet alleen om op metaniveau een positieve voetdruk achter te laten, maar juist om iets te kunnen betekenen voor een ander, waarin de mens centraal staat.

Eudice Jozephia

Docent

‘’Ik ben 15 jaar werkzaam in de Wmo. Eerst als Wmo consulent en sinds 6 jaar als juridisch kwaliteitsmedewerker Wmo. Ik doe kwaliteitscontroles, bezwaar en beroepszaken en advisering. De zeer brede kennis van de Wmo gebruik ik ook om medewerkers te begeleiden, trainen en coachen.’’

Docent Eudice Jozephia

Tessa Jonker

Docent
"Ik heb veel ervaring met het benaderen van krachten in de Wmo, Geestelijke Gezondheidszorg en binnen detentie. Ik ondersteun in vraagstukken en vaardigheden die gaan over het bevorderen van zelfredzaamheid, het voeren van goede gesprekken en het tools die helpen om de zelfredzaamheid en participatie van de aanvrager daadwerkelijk centraal te stellen in de indicatie. Het kenmerkt mij om de nadruk te leggen op creativiteit in vraagstukken en door een focus op de basishouding/algemene manier van kijken die nodig is voor consulenten in de huidige maatschappij."

Marijke Koekkoek

Docent
Marijke werkte vanaf 1980 als fysiotherapeute. In 1994 werd ze indicatiesteller voor de Wet voorzieningen gehandicapten (Wvg). Eerst voor gemeenten, later bij het Regionale indicatieorgaan (RIO) en het Centrum indicatiestelling zorg (CIZ). Bij het CIZ werd ze beleidsmedewerker en opleidingsadviseur. Ze gaf scholing aan collega’s en ontwikkelde trainingen voor zorginstellingen. Vanaf 2015 ging het CIZ alleen indicaties afgeven voor de Wet langdurige zorg (Wlz) en is ze als Wmo consulent voor gemeenten gaan werken en daarnaast als docent. Het dagelijkse contact met de mensen om wie het gaat hield haar scherp en gaf haar input voor het ontwikkelen van praktijkgerichte opleidingen. Door een goede afwisseling van theoretische-  en praktische werkvormen ontdekken en leren de cursisten als vanzelf, is haar overtuiging. Wat haar ook bezighoudt is hoe mensen verschillend met hun beperkingen omgaan. Daar waar de een zich volledig uitgeschakeld voelt, kan de ander een hele zinvolle invulling geven aan zijn of haar leven. Hoe ze die positieve instelling in dit werk ook nog kan uitdragen, blijft haar boeien.

Dinie Haag

Docent

Mensen enthousiasmeren voor het Sociale Domein door met bevlogenheid les te geven met gebruik van casussen uit de praktijk. Dat is waar Dinie voor staat als docent. Ook vindt Dinie het belangrijk een goed beeld te geven van de werkzaamheden die je doet als consulent. Na 16 jaar als Wmo consulent bij verschillende gemeenten te hebben gewerkt, is Dinie nu Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein bij de gemeente Krimpen aan den IJssel.

Rianne Bakker

Docent

‘’Na jaren in de bancaire sector te hebben gewerkt, heb ik mij in 2015, laten omscholen naar schuldhulpverlener en budgetcoach. Al snel kwam ik erachter dat in dit werkveld mijn grote passie ligt. Ik heb bij veel verschillende gemeenten in Nederland gewerkt als schuldhulpverlener. Daarnaast ben ik al een aantal jaren trainer op het gebied van schuldhulpverlening en budgetcoach. De combinatie van theorie en praktijk maakt mijn werk naar eigen zeggen nóg leuker.’’

Docent Rianne Bakker

Robin Kaas

Docent

‘’Na jarenlange financiële dienstverlening heb ik zeven jaar geleden de overstap gemaakt als zzp’er in de financiële zorgverlening. Binnen het mooie vak schuldhulpverlening zoek ik altijd de combinatie tussen aan de ene kant het geven van training aan nieuwe collega’s schuldhulpverleners en budgetcoaches en aan de andere kant het zelf uitvoeren van het vak in opdracht van veelal gemeentes.’’

Docent Robin Kaas

Han Rottink

Docent

Han Rottink is een gedreven, ondernemende en enthousiaste professional. Hij heeft zijn kennis en kunde opgedaan in het Sociaal Domein. Na opgeleid te zijn aan de Sociale Akademie is hij aan de basis begonnen in het uitvoerend welzijnswerk. Uiteindelijk bracht hij het tot directeur van een grootstedelijke welzijnsinstelling. Vanaf 2010 is hij zelfstandig werkzaam met als uitgangspunt “doe waar je goed in bent”. Voor hem is dat hij zich zich richt op zijn werk als arbeidsmediator. Maar voor het merendeel van zijn tijd gaat het hem om de ontwikkeling van professionals in zorg en welzijn met name op het vlak van ‘samenwerken’. De basis daarbij is communicatie! Han is een groot deel van zijn tijd actief bij de HAN, University of applied sciences waar hij trainingen verzorgd in het post-Hbo / Master onderwijs, met een focus op (team)coaching, onderhandelen, conflicthantering, communicatievaardigheden en netwerken.

Jan Buist

Docent

‘’Naast mijn werk als schuldhulpverlener ben ik docent schuldhulpverlening. Als docent heb ik veel contact met cursisten. Lesgeven is één van mijn passies. Met mijn praktijkervaring is er voor cursisten naast de theorie van de schuldhulpverlening ook een directe koppeling met de praktijk. Het vak kent veel elementen die het vak boeiend maken door de unieke combinatie van wetgeving, sociale kaart, administratief inzicht en gedrag. Wat telt is vooral het maatwerk dat je levert voor de cliënt.’’

Docent Jan Buist

Marijn Pietersen – Jonker

Docent
Mensen en hun gedrag zijn twee thema’s die Marijn altijd hebben geboeid. Marijn is arbeids-, organisatie- en personeelspsycholoog en trainer op het gebied van de Wmo, gesprekstechnieken, coaching en gedragsstijlen. Als gedreven trainer gaat zij altijd voor een hoog resultaat. Marijn vindt het belangrijk een goede basis te leggen als het gaat om kennis, maar richt zich daarbij altijd op de vertaling naar de praktijk. Binnen de Wmo is dit het keukentafelgesprek. Haar streven is om naast de juiste kennis voornamelijk de vaardigheden aan te boren om dit gesprek op een goede en vooral onderscheidende manier te kunnen voeren.

Sylvia Huberts

Docent
Sylvia begon haar carrière in het Sociaal Domein en heeft zich de afgelopen jaren steeds verder kunnen bekwamen. Na verschillende detacheringen binnen talloze gemeenten, heeft ze gewerkt als onderzoeker, beleidsadviseur en docent. Door haar ervaring weet ze haar juridische blik te combineren met praktische handvatten. Haar lessen kenmerken zich dan ook door een juiste mix van theoretische kennis en veel praktijkvoorbeelden. Naast haar juridische werkzaamheden heeft Sylvia een voorliefde voor schrijven. Haar eerste Roman, het maandagskind is in 2020 uitgekomen.

Dorithe Idema – Herder

Docent

''Ik heb Nederlands Recht gestudeerd aan de Rijks Universiteit van Groningen. Sinds 2012 ben ik werkzaam binnen de overheid (gemeente) binnen het Sociaal Domein. Vooral op het gebied van de Wet Maatschappelijke ondersteuning (wmo) maar ook binnen de jeugdwet en de participatiewet. Bij de juridische processen ben ik nauw betrokken onder andere het behandelen bezwaar en beroepszaken, het opstellen van (nieuw) beleid en het adviseren van het bestuur behoren tot mijn taken.''