Team

Miquel Wijngaards

Bestuurder

06 - 52 49 87 02

[email protected]

"Ik vind het belangrijk om met ons team zorg te dragen dat alle professionals in het Sociaal Domein toegang hebben tot de beste kennis, kunde en vaardigheden. Dit doen we door continue in gesprek te zijn met gemeenten en professionals en dat te vertalen in trainingen, opleidingen handboeken, artikelen en magazines. Tevens verzorgen wij de Nationale Bijscholingsdagen voor Wmo consulenten en Jeugd- en gezinsprofessionals. Naast opleiden vinden wij het belangrijk om gemeenten te ondersteunen bij het vinden van gekwalificeerd en geaccrediteerd personeel."

Miquel Wijngaards

Louwe Kater

Directeur

06 – 55 70 13 23 

[email protected]

''Als directeur hou ik mij bezig met groei van mensen en organisaties. Belangrijk is het scheppen van voorwaarden waarbinnen onze medewerkers zich maximaal kunnen ontwikkelen en organisaties optimaal resultaat behalen met de inzet van mensen. In het sociaal domein is alles mooi uitgeschreven in beleid, maar het echte verschil wordt gemaakt door mensen. Ik wil mensen stimuleren en enthousiasmeren om tot betere en onverwachte resultaten te komen.''

Tessa Bos – Muskee

Teamleider

06 - 57 52 44 08

[email protected]

“Ik ben leidinggevende van de afdeling opleidingen. Dit is het hart van de organisatie. Hier komt alles binnen qua klantcontact, worden de opleidingen en trainingen gecoördineerd, ontwikkelen we het opleidingsaanbod, geven we advies over opleidingen & trainingen, ontwikkelen we diverse handboeken & magazines en organiseren we diverse evenementen. Ik heb de mooie taak om dit allemaal aan te sturen en in goede banen te leiden. Kortom; een mooie baan waarin ik mij volop kan ontwikkelen binnen een snelgroeiende organisatie.”

Tessa Bos-Muskee

Elly de Groot

Opleidingscoördinator

06 - 19 86 55 74

[email protected]

''Als opleidingscoördinator houd ik mij bezig met het plannen en organiseren van opleidingen, trainingen en regel ik allerlei aanverwante administratieve zaken. Ik hou ervan om zaken tot in de puntjes te regelen. Het fijne aan werken bij Kenniscentrum Sociaal Domein is de veelzijdigheid aan taken en vooral het geweldige team van enthousiaste en ambitieuze collega’s.''

Maaike de Groot

Opleidingscoördinator

06 - 10 35 17 00

[email protected]

''Samen met ons gemotiveerde, enthousiaste én gedreven team zorgen wij voor het organiseren, coördineren en plannen van alle opleidingen en trainingen die wij als Kenniscentrum Sociaal Domein aanbieden. Tevens hebben wij dagelijks contact met onze klanten, onze docenten en zorgen we ervoor dat alles correct wordt vastgelegd in onze systemen. Ik krijg veel energie van deze afwisselende functie, dit past heel goed bij mij!"

Esther Slotman

Teamleider

06 - 10 37 03 07

[email protected]

“Als teamleider van de afdeling opleidingen houd ik mij, samen met het hele team bezig, met het (door)ontwikkelen, organiseren en adviseren van ons scholingsaanbod, de Nationale Bijscholingsdagen, handboeken en magazines. Hierbij werken wij samen met vakspecialisten uit het werkveld. Zodat alle professionals in het Sociaal Domein zichzelf kunnen ontwikkelen op een kwalitatieve manier”.

Esther Slotman

Gijs van Lieshout

Videograaf & audiovisueel vormgever

085 401 83 62

[email protected]

''Als videograaf & audiovisueel vormgever ben ik verantwoordelijk voor alles op het gebied van beeld en geluid. Je kan mij regelmatig achter de camera vinden, aan het filmen of fotograferen, of in de studio wanneer ik muziek produceer. Dit bewerk en monteer ik tot de eindresultaten die je op onze website, social media kanalen en online leeromgeving kunt zien!''

Lucia Evers

Junior Opleidingsontwikkelaar

06 - 10 33 98 35

[email protected]

''In deze functie sta ik in mijn kracht. Ik kan mijn kwaliteiten goed inzetten om projecten en evenementen, waaronder de Nationale Bijscholingsdagen, op te zetten, aan te sturen en uit te voeren binnen het Sociaal Domein. Daarnaast houd ik mij bezig met het bedenken en ontwikkelen van aantrekkelijke content voor tijdschriften en handboeken. Door goede samenwerking en communicatie met collega’s is er altijd een prettige werksfeer.''

Lucia Evers

Janke Benedictus

Opleidingsadviseur

085 401 83 62

[email protected]

''Ik adviseer mensen die een opleiding bij ons willen volgen en geef uitleg over wat ze van de opleiding en het werken in het Sociaal Domein kunnen verwachten. Ook ben ik aanspreekpunt voor de incompany trajecten. Op onze Nationale Bijscholingsdagen ben ik aanspreekpunt voor de standhouders op de informatiemarkt.''

Janke Benedictus

Alice Zondervan

Opleidingsadviseur

06 - 15 85 59 58

[email protected]

''Voor iedereen die informatie wil over een opleiding die wij aanbieden kan je bij mij terecht. Ik adviseer graag over de vele mogelijkheden die wij te bieden hebben om te kunnen leren en werken binnen het sociaal domein. Daarnaast houd ik me samen met mijn collega's bezig met acquisitie- en adviesgesprekken met opdrachtgevers.''

Jasper Peeters

Adviseur en teamleider

085 303 06 21 

[email protected]

“Ontwikkelingen en het Sociaal Domein gaan voor mij hand in hand. Ook in onze organisatie en mijn team heeft daarom ontwikkeling een prominente plek. Ik kijk naar kansen en oplossingen en probeer daarmee altijd het beste uit mezelf en mijn team te halen.”

Japser Peeters

Scott van den Broek

Adviseur

085 303 06 21 

[email protected]

“Het mooie aan het zijn van adviseur is dat ik opdrachtgevers als gemeenten en (semi)overheidsinstellingen kan ondersteunen bij hun personeelsbestand en daarmee bijdraag aan het operationeel houden van hun belangrijke taken. Door daar op een goede en betrokken manier mee om te gaan, help ik mensen in het zadel, die andere mensen weer in het zadel helpen. Zo zorgen we vanuit het Kenniscentrum Sociaal Domein samen voor een maatschappij waarin men omkijkt naar elkaar en mensen die het nodig hebben een steuntje in de rug biedt.”

Laurens Hoevenberg

Financieel medewerker

085 401 83 64

[email protected]

“Ik ben werkzaam op de financiële administratie en ik houd mij bezig met facturatie, alles wat betrekking heeft op HRM en het verzamelen en verwerken van financiële gegevens. Korte lijnen en de samenwerking met mijn collega’s zorgt ervoor dat ik alles in goede banen kan leiden en de werkprocessen kan optimaliseren.”

Laurens Hoevenberg

Angela Evers

Financieel Medewerker

085 401 83 64

[email protected] 

''Mijn functie kan het beste omschreven worden als het verzamelen, orderenen  en controleren van financiële data. Deze data verwerk ik vervolgens tot informatie in de vorm van rapportages zodat managers de juiste keuzes kunnen maken en strategieën kunnen bepalen. Het is een uitdagende functie met veel verantwoordelijkheden en afwisselingen waardoor mijn dagen er nooit hetzelfde uitzien. Daarnaast is het een functie waarin ik mijzelf kan blijven ontwikkelen.''

Angela Evers

Simone Kraal

Financieel medewerker

085 401 83 64

[email protected]

''Heb je vragen over facturen of over een betaling, dan is er een grote kans dat je bij mij terecht komt. Ik houd mij voornamelijk bezig met de financiële boekhouding, zodat mijn collega alle rapportages op tijd kan aanleveren''.

Jacobien Kleve

Docent
De roots en passie van Jacobien Kleve liggen in het Sociaal Domein. Mensen verder helpen door het aanspreken van eigen kracht is voor haar een belangrijke drijfveer. Jacobien beschikt dan ook over ruime werkervaring in het sociaal domein. Jacobien is sinds 2011 mediator voor overheid en arbeidszaken en weet ook vanuit deze ervaring dat mensen zelf vaak beschikken over een arsenaal aan mogelijkheden om een antwoord op hun eigen vragen te vinden; zij helpt mensen hier dagelijks bij vanuit deze rol. Ook het opleiden van mensen tot Wmo consulent of bijdragen aan hun verdere ontwikkeling met behulp van maatwerkopleidingen en intervisies is een passie van Jacobien. Voor het Kenniscentrum Sociaal Domein neemt Jacobien dan ook veel kennis, ervaring en passie mee. 

Cynthia Meevis

Docent
Cynthia is een impact ondernemer, en houdt zich vooral bezig met organisaties die op een positieve manier impact willen maken in de maatschappij. Hier richt ze zich vooral op organisaties in de zorg en sociaal domein. Ze heeft een jarenlange ervaring in management- en directiefuncties binnen de zorg. Hierin heeft ze samengewerkt met zorgverzekeraars, gemeenten en thuiszorgorganisaties, maar in 2019 besloot ze om als zelfstandige verder te gaan waarbij ze zich vooral richt op projecten, organisaties en start-ups die in de gehele keten van zorg een exponentiële verandering kunnen bewerkstelligen. Daarnaast geeft zij al ruim 15 jaar training op diverse gebieden binnen deze domeinen. Dit alles met als doel niet alleen om op metaniveau een positieve voetdruk achter te laten, maar juist om iets te kunnen betekenen voor een ander, waarin de mens centraal staat.

Eudice Jozephia

Docent

‘’Ik ben 15 jaar werkzaam in de Wmo. Eerst als Wmo consulent en sinds 6 jaar als juridisch kwaliteitsmedewerker Wmo. Ik doe kwaliteitscontroles, bezwaar en beroepszaken en advisering. De zeer brede kennis van de Wmo gebruik ik ook om medewerkers te begeleiden, trainen en coachen.’’

Docent Eudice Jozephia

Tessa Jonker

Docent
"Ik heb veel ervaring met het benaderen van krachten in de Wmo, Geestelijke Gezondheidszorg en binnen detentie. Ik ondersteun in vraagstukken en vaardigheden die gaan over het bevorderen van zelfredzaamheid, het voeren van goede gesprekken en het tools die helpen om de zelfredzaamheid en participatie van de aanvrager daadwerkelijk centraal te stellen in de indicatie. Het kenmerkt mij om de nadruk te leggen op creativiteit in vraagstukken en door een focus op de basishouding/algemene manier van kijken die nodig is voor consulenten in de huidige maatschappij."

Marijke Koekkoek

Docent
Marijke werkte vanaf 1980 als fysiotherapeute. In 1994 werd ze indicatiesteller voor de Wet voorzieningen gehandicapten (Wvg). Eerst voor gemeenten, later bij het Regionale indicatieorgaan (RIO) en het Centrum indicatiestelling zorg (CIZ). Bij het CIZ werd ze beleidsmedewerker en opleidingsadviseur. Ze gaf scholing aan collega’s en ontwikkelde trainingen voor zorginstellingen. Vanaf 2015 ging het CIZ alleen indicaties afgeven voor de Wet langdurige zorg (Wlz) en is ze als Wmo consulent voor gemeenten gaan werken en daarnaast als docent. Het dagelijkse contact met de mensen om wie het gaat hield haar scherp en gaf haar input voor het ontwikkelen van praktijkgerichte opleidingen. Door een goede afwisseling van theoretische-  en praktische werkvormen ontdekken en leren de cursisten als vanzelf, is haar overtuiging. Wat haar ook bezighoudt is hoe mensen verschillend met hun beperkingen omgaan. Daar waar de een zich volledig uitgeschakeld voelt, kan de ander een hele zinvolle invulling geven aan zijn of haar leven. Hoe ze die positieve instelling in dit werk ook nog kan uitdragen, blijft haar boeien.

Dinie Haag

Docent

Mensen enthousiasmeren voor het Sociale Domein door met bevlogenheid les te geven met gebruik van casussen uit de praktijk. Dat is waar Dinie voor staat als docent. Ook vindt Dinie het belangrijk een goed beeld te geven van de werkzaamheden die je doet als consulent. Na 16 jaar als Wmo consulent bij verschillende gemeenten te hebben gewerkt, is Dinie nu Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein bij de gemeente Krimpen aan den IJssel.

Sharon Jongsma

Docent

‘’Ik combineer mijn werk als generalist Wmo/Jeugd met mijn werk als trainer en coach. Door het delen van mijn expertise en recente ervaringen zijn mijn trainingen altijd inspirerend. Ik vind trainen met enthousiasme, humor en oog voor iedere deelnemer belangrijk.’’

Docent Sharon Jongsma

Alieke Roest

Docent

‘’ Ik ben al jaren actief in het werkveld. Eerst als Sociaal Pedagogische Hulpverlening en sinds 2015 werkzaam als Wmo consulent. Inmiddels ook werkzaam als docent en trainer. Als Wmo consulent heb ik ruime kennis wat betreft het indiceren van de verschillende Wmo voorzieningen, waarbij het indiceren van begeleiding de specialisatie is. Het overdragen van kennis is voor mij belangrijk en dit doe ik op een interactieve manier waarbij eigen inbreng en inzichten van belang zijn. Het uitdagen om zelf te zoeken naar antwoorden en hierdoor een eigen manier te ontwikkelen.’’

Docent Alieke Roest

Rianne Bakker

Docent

‘’Na jaren in de bancaire sector te hebben gewerkt, heb ik mij in 2015, laten omscholen naar schuldhulpverlener en budgetcoach. Al snel kwam ik erachter dat in dit werkveld mijn grote passie ligt. Ik heb bij veel verschillende gemeenten in Nederland gewerkt als schuldhulpverlener. Daarnaast ben ik al een aantal jaren trainer op het gebied van schuldhulpverlening en budgetcoach. De combinatie van theorie en praktijk maakt mijn werk naar eigen zeggen nóg leuker.’’

Docent Rianne Bakker

Robin Kaas

Docent

‘’Na jarenlange financiële dienstverlening heb ik zeven jaar geleden de overstap gemaakt als zzp’er in de financiële zorgverlening. Binnen het mooie vak schuldhulpverlening zoek ik altijd de combinatie tussen aan de ene kant het geven van training aan nieuwe collega’s schuldhulpverleners en budgetcoaches en aan de andere kant het zelf uitvoeren van het vak in opdracht van veelal gemeentes.’’

Docent Robin Kaas

Han Rottink

Docent

Han Rottink is een gedreven, ondernemende en enthousiaste professional. Hij heeft zijn kennis en kunde opgedaan in het Sociaal Domein. Na opgeleid te zijn aan de Sociale Akademie is hij aan de basis begonnen in het uitvoerend welzijnswerk. Uiteindelijk bracht hij het tot directeur van een grootstedelijke welzijnsinstelling. Vanaf 2010 is hij zelfstandig werkzaam met als uitgangspunt “doe waar je goed in bent”. Voor hem is dat hij zich zich richt op zijn werk als arbeidsmediator. Maar voor het merendeel van zijn tijd gaat het hem om de ontwikkeling van professionals in zorg en welzijn met name op het vlak van ‘samenwerken’. De basis daarbij is communicatie! Han is een groot deel van zijn tijd actief bij de HAN, University of applied sciences waar hij trainingen verzorgd in het post-Hbo / Master onderwijs, met een focus op (team)coaching, onderhandelen, conflicthantering, communicatievaardigheden en netwerken.

Jan Buist

Docent

‘’Naast mijn werk als schuldhulpverlener ben ik docent schuldhulpverlening. Als docent heb ik veel contact met cursisten. Lesgeven is één van mijn passies. Met mijn praktijkervaring is er voor cursisten naast de theorie van de schuldhulpverlening ook een directe koppeling met de praktijk. Het vak kent veel elementen die het vak boeiend maken door de unieke combinatie van wetgeving, sociale kaart, administratief inzicht en gedrag. Wat telt is vooral het maatwerk dat je levert voor de cliënt.’’

Docent Jan Buist

Marijn Pietersen – Jonker

Docent
Mensen en hun gedrag zijn twee thema’s die Marijn altijd hebben geboeid. Marijn is arbeids-, organisatie- en personeelspsycholoog en trainer op het gebied van de Wmo, gesprekstechnieken, coaching en gedragsstijlen. Als gedreven trainer gaat zij altijd voor een hoog resultaat. Marijn vindt het belangrijk een goede basis te leggen als het gaat om kennis, maar richt zich daarbij altijd op de vertaling naar de praktijk. Binnen de Wmo is dit het keukentafelgesprek. Haar streven is om naast de juiste kennis voornamelijk de vaardigheden aan te boren om dit gesprek op een goede en vooral onderscheidende manier te kunnen voeren.

Sylvia Huberts

Docent
Sylvia begon haar carrière in het Sociaal Domein en heeft zich de afgelopen jaren steeds verder kunnen bekwamen. Na verschillende detacheringen binnen talloze gemeenten, heeft ze gewerkt als onderzoeker, beleidsadviseur en docent. Door haar ervaring weet ze haar juridische blik te combineren met praktische handvatten. Haar lessen kenmerken zich dan ook door een juiste mix van theoretische kennis en veel praktijkvoorbeelden. Naast haar juridische werkzaamheden heeft Sylvia een voorliefde voor schrijven. Haar eerste Roman, het maandagskind is in 2020 uitgekomen.

Dorithe Idema – Herder

Docent

''Ik heb Nederlands Recht gestudeerd aan de Rijks Universiteit van Groningen. Sinds 2012 ben ik werkzaam binnen de overheid (gemeente) binnen het Sociaal Domein. Vooral op het gebied van de Wet Maatschappelijke ondersteuning (wmo) maar ook binnen de jeugdwet en de participatiewet. Bij de juridische processen ben ik nauw betrokken onder andere het behandelen bezwaar en beroepszaken, het opstellen van (nieuw) beleid en het adviseren van het bestuur behoren tot mijn taken.''