E-learning Begrippen Participatiewet

 69,00

Deze e-learning behandelt enkele van die begrippen bij de uitvoering van de Participatiewet. Voor het beoordelen van bijstandsaanvragen is het dus van belang dat deze begrippen goed bekend zijn. Je maakt kennis met het juridische taalgebruik in de wet. 

Deze e-learning is bedoeld voor zowel (beginnend) participatiecoaches en werkconsulenten als mensen die meer willen weten over de Participatiewet.  

Opleidingsniveau

De e-learning is op hbo-niveau.

Leerdoelen

Tijdens de e-learning ‘Begrippen Participatiewet’ ga je aan de slag met verschillende essentiële begrippen en situaties binnen de Participatiewet.

De e-learning duurt gemiddeld 2 uur. De kosten voor de e-learning zijn € 69,- (vrijgesteld van btw).

Unieke online leeromgeving

Voor de e-learning ‘Begrippen Participatiewet’ krijg je toegang tot onze online leeromgeving. Je krijgt bij het moment van aanschaf van de e-learning één jaar toegang tot de leeromgeving. Omdat het Sociaal Domein aan verandering onderhevig is, actualiseren wij de lesstof regelmatig. De online leeromgeving is beschikbaar op elke computer, laptop of tablet.

Toetsing en certificering

De e-learning sluit je af met een eindtoets. Als je de e-learning volledig hebt doorlopen en de toetsing met succes afrondt, ontvang je een certificaat van Kenniscentrum Sociaal Domein.

Hulp nodig?

Vragen over het aanbod? Onze mensen helpen je graag verder. Neem contact op via

Incompany

Heb je interesse in een incompanytraining? Lees dan meer over de mogelijkheden.

Wellicht vind je dit ook interessant

Webinar Rechtsbescherming Participatiewet

In dit Webinar neemt de docent je mee in het onderwerp 'rechtsbescherming' uit de Participatiewet. Je leert wat het verschil is tussen bezwaar, administratief beroep en beroep. Je leert de bezwaarprocedure kennen en welke gevolgen eraan verbonden zitten. Meer weten? Volg dan het Webinar 'Rechtsbescherming Participatiewet'.

Training Omgaan met de Kritische Klant

Weerstand en onbegrepen gedrag komen in het Sociaal Domein vaak voor. Het gesprek kan soms helemaal vastlopen omdat er veel weerstand is en wellicht kun je op dat moment niet gelijk iets bevestigen of ontkrachten. Wat kun je doen om het gesprek een andere wending te geven? Leer het tijdens de training omgaan met de kritische cliënt.

Training Arbeidsrecht

Hoe zorg je ervoor dat ze zelf aan de slag gaan met het opvolgen van je adviezen, het inzetten van de Eigen Kracht en het Sociale Netwerk? Motiverende gespreksvoering is een veelgebruikte methode om cliënten te stimuleren hulp te zoeken en hun gedrag te veranderen.