Training Terugvordering & Invordering

Open inschrijving
 499,00
Verdiepend

Terug- en invordering van onterecht verstrekte bijstand is een belangrijke inkomstenbron voor gemeenten om de uitvoering van de Participatiewet (PW) te financieren. Na het volgen van de training Terugvordering & Invordering kun je een zorgvuldig besluit tot opschorting, herziening, intrekking, terug- en invordering nemen én ben je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Sinds 2013 wordt hard opgetreden bij fraude. Uitkeringen worden volledig teruggevorderd en een boete wordt opgelegd als de inlichtingenplicht is geschonden. Maar wat moet er precies gemeld worden en wat is fraude? Hoe uitgebreid moet het onderzoek zijn om te besluiten tot terugvordering? Is de Participatiewet te streng? Waar is de menselijke maat? De Participatiewet is momenteel “uit balans” vindt het kabinet. Gemeenten moeten meer ruimte krijgen om van de regels af te wijken in uitzonderlijke gevallen. In deze training leer je meer over de Terugvordering & Invordering!

Resultaat

Na deze training:

  • Kun je een zorgvuldig besluit tot opschorting, herziening, intrekking, terug- en invordering nemen;
  • Ben je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

De training Terugvordering & Invordering is bedoeld voor medewerkers terug- en invordering, medewerkers bewindvoering en medewerkers schuldhulpverlening.

Incompany

Wil je deze opleiding volgen met meerdere collega’s? Incompany is ook mogelijk. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Tijdens de training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Opschorting, herziening en intrekking van de bijstand;
  • Terugvorderingsgronden: verplicht of bevoegd;
  • Inlichtingenplicht en medewerkingsplicht;
  • Bewijslast;
  • Giften;
  • Mantelzorg;
  • Bijverdienen;
  • Kwijtschelding;
  • Rechtspraak.

Studiebelasting

De studiebelasting voor deze training is een halve lesdag. De training start om 09:00 uur en duurt tot 12:30 uur.

Investering 

De kosten voor de training zijn € 299,- (vrijgesteld van btw). Deze kosten zijn inclusief koffie/thee en lunch. Studiematerialen en toegang tot een persoonlijke online leeromgeving zijn inbegrepen.

Certificering

Wanneer je deze training hebt gevolgd, ontvang je een deelnamebewijs van Kenniscentrum Sociaal Domein.

Wat is een open inschrijving?

Bij een open inschrijving heb je de mogelijkheid om een optie te nemen voor deelname aan de opleiding of training waarin je geïnteresseerd bent, zonder dat hier kosten aan verbonden zijn.
Zodra er voldoende belangstelling is voor de desbetreffende opleiding of training, wordt deze ingepland.
Vervolgens is het aan jou om te beslissen of je daadwerkelijk wilt deelnemen op de geplande datum en locatie.

 499,00

Hulp nodig?

Vragen over het aanbod? Onze mensen helpen je graag verder. Neem contact op via

Incompany

Heb je interesse in een incompanytraining? Lees dan meer over de mogelijkheden.

Wellicht vind je dit ook interessant

E-learning Omgaan met Agressie

Tijdens de e-learning ‘Omgaan met agressie’ wordt er ingegaan op wat agressie precies is en welke fasen er zijn. Hierdoor kun je ontdekken wat de achterliggende gedachte is van iemands reactie. Ook wordt er ingegaan op de soorten agressie en wat redenen zijn om agressief te worden. In deze e-learning zitten een aantal opdrachten. Weet jij hoe je het beste kan handelen? Ontdek het in deze e-learning.

Opleiding KCC Medewerker Sociaal Domein

Ben jij een uitstekend visitekaartje voor het Sociaal Domein? Volg dan de opleiding KCC medewerker Sociaal Domein. We leren je de benodigde kennis van wet- en regelgeving maar zorgen ook dat je over goede communicatietechnieken beschikt.

E-learning Effectief communiceren

Voer je wel eens een gesprek waarbij je merkt dat hetgeen wat je over wilt brengen niet begrepen wordt zoals jij het bedoelt? Of heb je misschien moeite met luisteren, omdat je snel afgeleid bent of snel een mening hebt over hetgeen de ander je vertelt? In de e-learning effectief communiceren krijg je praktische handvatten om met dit soort situaties om te gaan, waardoor je leert om effectiever te communiceren.