E-learning Middelen en Inkomen Participatiewet

 69,00

Deze e-learning behandelt de definities van middelen en inkomen. Welke gevolgen heeft inkomen voor de bijstandsverlening en waar moet je rekening mee houden? Wil jij kennis hierover opdoen? Volg dan de e-learning ‘Middelen en Inkomen Participatiewet’.

Deze e-learning is bedoeld voor zowel (beginnend) participatiecoaches en werkconsulenten als mensen die meer willen weten over de Participatiewet.  

Opleidingsniveau

De e-learning is op hbo-niveau.

Leerdoelen

  • Je leert wat middelen zijn en wat het belang is van eigen middelen.
  • Je leert wat inkomen is en welke gevolgen inkomen heeft voor de bijstandsuitkering.

In deze e-learning behandelen we de definities van middelen en inkomen. Welke gevolgen heeft inkomen voor de bijstandsverlening en waar moet je rekening mee houden? Daarnaast worden de onderwerpen ‘bijzonder inkomen’ en de ‘inkomstenvrijlating’ uitgewerkt.

De e-learning duurt gemiddeld 2 uur. De kosten voor de e-learning zijn € 69,- (vrijgesteld van btw).

Unieke online leeromgeving

Voor de e-learning ‘Middelen en Inkomen Participatiewet’ krijg je toegang tot onze online leeromgeving. Je krijgt bij het moment van aanschaf van de e-learning één jaar toegang tot de leeromgeving. Omdat het Sociaal Domein aan verandering onderhevig is, actualiseren wij de lesstof regelmatig. De online leeromgeving is beschikbaar op elke computer, laptop of tablet.

Toetsing en certificering

De e-learning sluit je af met een eindtoets. Als je de e-learning volledig hebt doorlopen en de toetsing met succes afrondt, ontvang je een deelnamebewijs van Kenniscentrum Sociaal Domein.

 69,00

Hulp nodig?

Vragen over het aanbod? Onze mensen helpen je graag verder. Neem contact op via

Incompany

Heb je interesse in een incompanytraining? Lees dan meer over de mogelijkheden.

Wellicht vind je dit ook interessant

Training Omgaan met de Kritische Klant

Weerstand en onbegrepen gedrag komen in het Sociaal Domein vaak voor. Het gesprek kan soms helemaal vastlopen omdat er veel weerstand is en wellicht kun je op dat moment niet gelijk iets bevestigen of ontkrachten. Wat kun je doen om het gesprek een andere wending te geven? Leer het tijdens de training omgaan met de kritische cliënt.

Training Motiverende Gesprekvoering

Hoe zorg je ervoor dat ze zelf aan de slag gaan met het opvolgen van je adviezen, het inzetten van de Eigen Kracht en het Sociale Netwerk? Motiverende gespreksvoering is een veelgebruikte methode om cliënten te stimuleren hulp te zoeken en hun gedrag te veranderen.

E-learning Effectief communiceren

Voer je wel eens een gesprek waarbij je merkt dat hetgeen wat je over wilt brengen niet begrepen wordt zoals jij het bedoelt? Of heb je misschien moeite met luisteren, omdat je snel afgeleid bent of snel een mening hebt over hetgeen de ander je vertelt? In de e-learning effectief communiceren krijg je praktische handvatten om met dit soort situaties om te gaan, waardoor je leert om effectiever te communiceren.