E-learning Indicatiestelling Begeleiding

Online
€ 69,00
2 uur
Wmo
E-learning

Als Wmo consulent krijg je verschillende soorten meldingen binnen. Als blijkt dat iemand begeleiding nodig heeft zijn er verschillende opties. Wat is de passende indicatie voor de cliënt? En hoe bepaal je dat? Wil je de maatwerkvoorziening ‘begeleiding’ beter leren indiceren? Dan is deze praktische e-learning ‘Indicatiestelling begeleiding’ een aanrader.

Deze e-learning richt zich op het stellen van indicaties voor begeleiding. Er zijn twee vormen van begeleiding: per groep en individueel. Begeleiding is nodig voor kwetsbare mensen, die om allerlei redenen moeite hebben zich staande te houden in de samenleving. Voor het indiceren is het van belang om de persoonlijke situatie van een cliënt goed in te kunnen schatten.

Uiteraard zijn er hulpmiddelen: je leert de zelfredzaamheidsmatrix kennen en je leert ermee werken. Ook het persoonlijk plan, dat de cliënt (met hulp) zelf kan maken, helpt je in deze e-learning verder.

Leerdoelen

          Je kent de zelfredzaamheidsmatrix;

          Je weet wat het persoonlijk plan is, en kan deze hanteren in het keukentafelgesprek;

          Je kent in grote lijnen de doelgroep die een vraag heeft naar begeleiding;

          Je kent de doelen van begeleiding;

          Je bent in staat om de informatie in een gesprek op te halen die voor het stellen van een indicatie essentieel is;

          Je bent bekend met de inzet van PGB en Zorg in natura;

          Je weet wat beschermd wonen inhoudt en wat de toegang hiertoe is.

Deze e-learning is bedoeld voor zowel beginnend Wmo consulenten als ambtenaren die al werkzaam zijn als Wmo consulent en hun kennis willen opfrissen.

Opleidingsniveau

De e-learning is op hbo-niveau.

De e-learning duurt gemiddeld 2 uur. De kosten voor de e-learning zijn € 69,- (vrijgesteld van btw).

Vanaf 1 januari 2022 zijn scholingskosten niet meer fiscaal aftrekbaar. Daarvoor in de plaats is het STAP-budget in het leven geroepen. Het STAP-budget is een subsidieregeling voor scholing en ontwikkeling voor werkenden en werkzoekenden. Iedereen die een training, cursus of opleiding wil volgen kan maximaal € 1.000,- aanvragen. Kijk voor meer informatie op de website van de Rijksoverheid.

Unieke online leeromgeving

Voor de e-learning ‘Indicatiestelling begeleiding’ krijg je toegang tot onze online leeromgeving. Je krijgt tot één jaar na het afronden van de e-learning toegang tot de online leeromgeving. Omdat het Sociaal Domein aan verandering onderhevig is, actualiseren wij de lesstof regelmatig. De online leeromgeving is beschikbaar op elke computer, laptop of tablet.

Toetsing en certificering

De e-learning sluit je af met een zelftest. Als je de e-learning volledig hebt doorlopen en de toetsing met succes afrondt, ontvang je een deelnamebewijs van Kenniscentrum Sociaal Domein.

Hulp nodig?

Vragen over het aanbod? Onze adviseurs helpen je graag verder. Stuur een whatsappje naar Alice via het nummer
of neem contact op via

Incompany

Heb je interesse in een incompanytraining? Lees dan meer over de mogelijkheden.

Wellicht vind je dit ook interessant

E-learning Effectief communiceren

Voer je wel eens een gesprek waarbij je merkt dat hetgeen wat je over wilt brengen niet begrepen wordt zoals jij het bedoelt? Of heb je misschien moeite met luisteren, omdat je snel afgeleid bent of snel een mening hebt over hetgeen de ander je vertelt? In de e-learning effectief communiceren krijg je praktische handvatten om met dit soort situaties om te gaan, waardoor je leert om effectiever te communiceren.

E-learning Wetten Sociaal Domein

Meer leren over de wetten en sociale zekerheid binnen het Sociaal Domein? Volg dan de e-learning Wetten Sociaal Domein.

Training Omgaan met de Kritische Klant

Weerstand en onbegrepen gedrag komen in het Sociaal Domein vaak voor. Het gesprek kan soms helemaal vastlopen omdat er veel weerstand is en wellicht kun je op dat moment niet gelijk iets bevestigen of ontkrachten. Wat kun je doen om het gesprek een andere wending te geven? Leer het tijdens de training omgaan met de kritische cliënt.