E-learning Motiverende Gespreksvoering in het Sociaal Domein

Online
 69,00
Basis

Deze e-learning Motiverende gespreksvoering in het Sociaal Domein helpt je om gesprekken met inwoners effectiever en doelgerichter te voeren. Je leert hoe je écht contact maakt, motivatie versterkt en inwoners stimuleert om zelf stappen te zetten richting verandering.

Deze e-learning is bedoeld voor professionals die werken met inwoners binnen het sociaal domein en in gesprekken willen bijdragen aan duurzame gedragsverandering. Denk aan Wmo consulenten, jeugd en gezinsprofessionals, inkomensconsulenten, klantmanagers, sociaal werkers en andere begeleiders die motivatie en eigen regie van inwoners willen versterken. Zowel startende professionals als ervaren vakmensen kunnen deze e-learning volgen; voorkennis is niet nodig.

Opleidingsniveau
De e-learning is op hbo-niveau.

De e-learning duurt gemiddeld 2 uur. De kosten voor de e-learning zijn €69,- (vrijgesteld van btw).

Unieke online leeromgeving
Voor de e-learning krijg je toegang tot onze online leeromgeving. Je krijgt bij het moment van aanschaf van de e-learning Algemene Wet Bestuursrecht één jaar toegang tot de leeromgeving. Omdat het Sociaal Domein aan verandering onderhevig is, actualiseren wij de lesstof regelmatig. De online leeromgeving is beschikbaar op elke computer, laptop of tablet.

Toetsing en certificering
De e-learning sluit je af met een eindtoets. Als je de e-learning volledig hebt doorlopen en de toetsing met succes afrondt, ontvang je een deelnamebewijs van Kenniscentrum Sociaal Domein.

In het sociaal domein voer je dagelijks gesprekken waarin motivatie, weerstand en gedragsverandering een belangrijke rol spelen. Niet elke inwoner staat direct open voor verandering, terwijl juist jouw manier van communiceren het verschil kan maken. In de e-learning Motiverende gespreksvoering in het Sociaal Domein leer je hoe je gesprekken zo voert dat inwoners zelf in beweging komen.

Tijdens deze e-learning maak je kennis met de basisprincipes van motiverende gespreksvoering en leer je hoe je op een respectvolle en gelijkwaardige manier contact maakt met de inwoner. Er is veel aandacht voor jouw houding als professional en de invloed daarvan op motivatie en veranderbereidheid. Je krijgt inzicht in het proces van gedragsverandering en leert hoe je hier in verschillende fases op kunt aansluiten.

Leerdoelen:

  • Je kent de basisprincipes van motiverende gespreksvoering.
  • Je kent het belang van jouw houding als professional in het faciliteren van gedragsverandering.
  • Je hebt kennis over het proces van gedragsverandering.
  • Je leert vragen te stellen om de inwoner zelf te laten nadenken/reflecteren.

 69,00

Hulp nodig?

Vragen over het aanbod? Onze mensen helpen je graag verder. Neem contact op via

Incompany

Heb je interesse in een incompanytraining? Lees dan meer over de mogelijkheden.

Wellicht vind je dit ook interessant

E-learning Productiviteit op afstand

Deze e-learning is ontworpen voor alle professionals in het Sociaal Domein die op afstand werken en hun professionele taken volbrengen zonder op kantoor aanwezig te zijn. Met deze training leer je hoe je je kan concentreren in een nieuwe thuiskantooromgeving, van het in contact blijven met je team tot het opstellen van een goede werkruimte.

E-learning Omgaan met Agressie

Tijdens de e-learning ‘Omgaan met agressie’ wordt er ingegaan op wat agressie precies is en welke fasen er zijn. Hierdoor kun je ontdekken wat de achterliggende gedachte is van iemands reactie. Ook wordt er ingegaan op de soorten agressie en wat redenen zijn om agressief te worden. In deze e-learning zitten een aantal opdrachten. Weet jij hoe je het beste kan handelen? Ontdek het in deze e-learning.

Training Persoonlijk Leiderschap in een Onrustige Omgeving

Ben je op zoek naar balans of wil je gewoon wel eens weten waarom burn-out veel voorkomt? Volg dan de training 'Persoonlijk Leiderschap in een Onrustige Omgeving'.