E-learning Communicatietheorie Wmo

Online
 69,00

In de e-learning ‘Communicatietheorie Wmo’ ga je in gesprek. Het gesprek is één van de pijlers van het vak Wmo consulent! Wil jij meer weten van verschillende gesprekstechnieken die je kan toepassen als Wmo consulent? Of wil jij je vaardigheden verbeteren? Volg dan de e-learning ‘Communicatietheorie Wmo’

Als Wmo consulent ben je bezig met de wet- en regelgeving, ziektebeelden, probleemanalyse en maatwerkvoorzieningen of maatwerkoplossingen. Hoe pas je deze kennis toe in het dagelijkse contact met jouw cliënten? Dat gaan we oefenen tijdens de e-learning gesprekstechnieken. Natuurlijk komt het keukentafelgesprek aan de orde, maar vooral van belang zijn jouw eigen vaardigheden om dit gesprek op een goede manier te voeren en om te gaan met cliënten en hun beperkingen, vragen en onzekerheden.

Leerdoelen

Tijdens de e-learning ‘Communicatietheorie Wmo’ ga je aan de slag met de volgende leerdoelen:

  • Je weet welke gesprekstechnieken jij kan toepassen om de cliënt op eigen kracht aan te spreken.
  • Je weet wat voor houding je kan aannemen om een gelijkwaardige gesprekspartner te zijn voor de cliënt.
  • Je weet hoe je kan laten zien hoe je empathie kan tonen.
  • Je weet hoe je obstakels in een gesprek kan omdraaien naar medewerking, oftewel kantelen.
  • Je weet wat voor vragen je kunt stellen om de cliënt goed te kunnen begrijpen.

Deze e-learning is bedoeld voor zowel beginnend Wmo consulenten als ambtenaren die al werkzaam zijn als Wmo consulent en hun kennis willen opfrissen.

Opleidingsniveau

De e-learning is op hbo-niveau.

De e-learning duurt gemiddeld 2 uur. De kosten voor de e-learning zijn €69,- (vrijgesteld van btw).

Unieke online leeromgeving

Voor de e-learning ‘Communicatietheorie Wmo’ krijg je toegang tot onze online leeromgeving. Je krijgt bij het moment van aanschaf van de e-learning één jaar toegang tot de leeromgeving. Omdat het Sociaal Domein aan verandering onderhevig is, actualiseren wij de lesstof regelmatig. De online leeromgeving is beschikbaar op elke computer, laptop of tablet.

Toetsing en certificering

De e-learning sluit je af met een zelftest. Als je de e-learning volledig hebt doorlopen en de toetsing met succes afrondt, ontvang je een deelnamebewijs van Kenniscentrum Sociaal Domein.

 69,00

Hulp nodig?

Vragen over het aanbod? Onze mensen helpen je graag verder. Neem contact op via

Incompany

Heb je interesse in een incompanytraining? Lees dan meer over de mogelijkheden.

Wellicht vind je dit ook interessant

Training Omgaan met de Kritische Klant

Weerstand en onbegrepen gedrag komen in het Sociaal Domein vaak voor. Het gesprek kan soms helemaal vastlopen omdat er veel weerstand is en wellicht kun je op dat moment niet gelijk iets bevestigen of ontkrachten. Wat kun je doen om het gesprek een andere wending te geven? Leer het tijdens de training omgaan met de kritische cliënt.

Training Motiverende Gesprekvoering

Hoe zorg je ervoor dat ze zelf aan de slag gaan met het opvolgen van je adviezen, het inzetten van de Eigen Kracht en het Sociale Netwerk? Motiverende gespreksvoering is een veelgebruikte methode om cliënten te stimuleren hulp te zoeken en hun gedrag te veranderen.

E-learning Wetten Sociaal Domein

Meer leren over de wetten en sociale zekerheid binnen het Sociaal Domein? Volg dan de e-learning Wetten Sociaal Domein.