Webinar Zakelijke Zorg bij Complexe Casuïstiek

Online
 19,99
Basis

Hoe help je iemand écht vooruit in een complexe situatie? In dit webinar ga je samen met een ervaren Wmo-klantmanager op zoek naar manieren om inwoners verder te helpen binnen de wettelijke kaders. Je leert kijken naar de onderliggende problematiek, het stellen van de juiste vragen en het bepalen van een koers die daadwerkelijk leidt tot verandering.

Veel inwoners ontvangen zorg, maar blijven toch vastzitten in dezelfde situatie. Hoe doorbreek je dat patroon? In dit webinar ontdek je hoe je inwoners effectief verder kunt helpen door de inwoner écht centraal te stellen en voorbij het standaard keukentafelgesprek te kijken.

De trainer, een ervaren Wmo-klantmanager, laat zien hoe je:

  • het doel van de inwoner scherp in beeld krijgt,

  • de juiste partners en stappen betrekt in het proces,

  • en de koers bepaalt richting passende en duurzame oplossingen.

Daarnaast ga je in op de risico’s en de weerstand die vaak gepaard gaan met verandering, en hoe je daarmee om kunt gaan. Het webinar biedt praktische handvatten om direct toe te passen in je werk.

Na afloop van dit webinar:

  • Weet je hoe je inwoners écht centraal stelt bij complexe casuïstiek.

  • Kun je het doel van de inwoner verbinden met de wettelijke kaders.

  • Heb je inzicht in hoe je voorbij het keukentafelgesprek kijkt en de onderliggende problematiek onderzoekt.

  • Weet je hoe je de juiste partners betrekt en de volgorde van stappen bepaalt.

  • Kun je beter omgaan met weerstand bij inwoners of ketenpartners.

  • Heb je handvatten om risico’s te signaleren en vervolgstappen zorgvuldig te plannen.

Voor wie?

Dit webinar is geschikt voor:

  • Wmo-consulenten en klantmanagers die werken met complexe casuïstiek.

  • Jeugd- en gezinsprofessionals die oog willen hebben voor bredere problematiek.

  • Beleidsadviseurs en coördinatoren in het sociaal domein.

  • Professionals die met inwoners werken en grip willen krijgen op het proces richting passende zorg.

Opleidingsniveau
De e-learning is op hbo-niveau.

Praktische informatie
Het Webinar duurt 15 minuten. De kosten voor het Webinar zijn € 19,99 (vrijgesteld van btw).

Unieke online leeromgeving
Voor het Webinar ‘Zakelijke zorg bij complexe casuïstiek’ krijg je toegang tot onze online leeromgeving. Je krijgt bij het moment van aanschaf van de webinar één jaar toegang tot de leeromgeving. Omdat het Sociaal Domein aan verandering onderhevig is, actualiseren wij de lesstof regelmatig. De online leeromgeving is beschikbaar op elke computer, laptop of tablet.

 19,99

Hulp nodig?

Vragen over het aanbod? Onze mensen helpen je graag verder. Neem contact op via

Incompany

Heb je interesse in een incompanytraining? Lees dan meer over de mogelijkheden.

Wellicht vind je dit ook interessant

Opleiding KCC Medewerker Sociaal Domein

Ben jij een uitstekend visitekaartje voor het Sociaal Domein? Volg dan de opleiding KCC medewerker Sociaal Domein. We leren je de benodigde kennis van wet- en regelgeving maar zorgen ook dat je over goede communicatietechnieken beschikt.

E-learning Omgaan met Agressie

Tijdens de e-learning ‘Omgaan met agressie’ wordt er ingegaan op wat agressie precies is en welke fasen er zijn. Hierdoor kun je ontdekken wat de achterliggende gedachte is van iemands reactie. Ook wordt er ingegaan op de soorten agressie en wat redenen zijn om agressief te worden. In deze e-learning zitten een aantal opdrachten. Weet jij hoe je het beste kan handelen? Ontdek het in deze e-learning.

Training Timemanagement

De training timemanagement geeft handvatten om beter om te gaan met werkdruk en efficiënter te werken.