E-learning Gesprekstechnieken Wmo Consulent

Online
€ 69,00
2 uur
Wmo
E-learning

In de e-learning ‘Gesprekstechnieken Wmo consulent’ ga je in gesprek. Het gesprek is één van de pijlers van het vak Wmo consulent! Wil jij meer weten van verschillende gesprekstechnieken die je kan toepassen als Wmo consulent? Of wil jij je vaardigheden verbeteren? Volg dan de e-learning ‘Gesprekstechnieken Wmo consulent’

Als Wmo consulent ben je bezig met de wet- en regelgeving, ziektebeelden, probleemanalyse en maatwerkvoorzieningen of maatwerkoplossingen. Hoe pas je deze kennis toe in het dagelijkse contact met jouw cliënten? Dat gaan we oefenen tijdens de e-learning gesprekstechnieken. Natuurlijk komt het keukentafelgesprek aan de orde, maar vooral van belang zijn jouw eigen vaardigheden om dit gesprek op een goede manier te voeren en om te gaan met cliënten en hun beperkingen, vragen en onzekerheden.

Leerdoelen

Tijdens de e-learning ‘Gesprekstechnieken Wmo consulent’ ga je aan de slag met de volgende leerdoelen:

  • Je beschikt over de theoretische kennis van een gespreksstructuur en conflicten;
  • Je bent je bewust van wat een conflict veroorzaakt;
  • Je bent je bewust van je eigen gedrag bij tegenstellingen en conflicten;
  • Je weet hoe je tijdens het gesprek technieken in kan zetten om te de-escaleren en het gesprek functioneel te houden;
  • Je weet hoe je in het gesprek de cliënt op de eigen kracht aan kan spreken;
  • Je bent in staat om in een gesprek de cliënt te motiveren tot het vinden van een eigen oplossing.

Deze e-learning is bedoeld voor zowel beginnend Wmo consulenten als ambtenaren die al werkzaam zijn als Wmo consulent en hun kennis willen opfrissen.

Opleidingsniveau

De e-learning is op hbo-niveau.

De e-learning duurt gemiddeld 2 uur. De kosten voor de e-learning zijn €69,- (vrijgesteld van btw).

Vanaf 1 januari 2022 zijn scholingskosten niet meer fiscaal aftrekbaar. Daarvoor in de plaats is het STAP-budget in het leven geroepen. Het STAP-budget is een subsidieregeling voor scholing en ontwikkeling voor werkenden en werkzoekenden. Iedereen die een training, cursus of opleiding wil volgen kan maximaal € 1.000,- aanvragen. Kijk voor meer informatie op de website van de Rijksoverheid.

Unieke online leeromgeving

Voor de e-learning ‘Gesprekstechnieken Wmo consulent’ krijg je toegang tot onze online leeromgeving. Je krijgt tot één jaar na het afronden van de e-learning toegang tot de online leeromgeving. Omdat het Sociaal Domein aan verandering onderhevig is, actualiseren wij de lesstof regelmatig. De online leeromgeving is beschikbaar op elke computer, laptop of tablet.

Toetsing en certificering

De e-learning sluit je af met een zelftest. Als je de e-learning volledig hebt doorlopen en de toetsing met succes afrondt, ontvang je een deelnamebewijs van Kenniscentrum Sociaal Domein.

Hulp nodig?

Vragen over het aanbod? Onze adviseurs helpen je graag verder. Stuur een whatsappje naar Alice via het nummer
of neem contact op via

Incompany

Heb je interesse in een incompanytraining? Lees dan meer over de mogelijkheden.

Wellicht vind je dit ook interessant

Training Omgaan met de Kritische Klant

Weerstand en onbegrepen gedrag komen in het Sociaal Domein vaak voor. Het gesprek kan soms helemaal vastlopen omdat er veel weerstand is en wellicht kun je op dat moment niet gelijk iets bevestigen of ontkrachten. Wat kun je doen om het gesprek een andere wending te geven? Leer het tijdens de training omgaan met de kritische cliënt.

Online Opleiding Wmo Consulent

Spreekt de combinatie van werken met mensen en een regisseursfunctie binnen het Sociaal Domein je aan? Volg dan de online opleiding Wmo consulent.

E-learning Effectief communiceren

Voer je wel eens een gesprek waarbij je merkt dat hetgeen wat je over wilt brengen niet begrepen wordt zoals jij het bedoelt? Of heb je misschien moeite met luisteren, omdat je snel afgeleid bent of snel een mening hebt over hetgeen de ander je vertelt? In de e-learning effectief communiceren krijg je praktische handvatten om met dit soort situaties om te gaan, waardoor je leert om effectiever te communiceren.