Webinar Terugvorderen Participatiewet

Online
 29,00

In dit Webinar neemt de docent je mee in het onderwerp ’terugvorderen’ uit de Participatiewet. Je leert wat het verschil is tussen intrekken, herzien en beëindigen. In dit Webinar leer je in welk geval de gemeente het recht op bijstand ‘moet’ terugvorderen en in welke gevallen dat ‘kan’. Tot slot leer je wanneer een gemeente kan afzien van een terugvordering. Meer weten? Volg dan het Webinar ‘Terugvorderen Participatiewet’.

Dit Webinar is bedoeld voor zowel (beginnend) participatiecoaches en werkconsulenten als mensen die meer willen weten over de Participatiewet.  

Opleidingsniveau

Dit Webinar is op hbo-niveau.

Leerdoelen

  • Je weet wat het verschil is tussen intrekken, herzien en beëindigen.
  • Je weet wat het verschil is tussen procedureel en inhoudelijk intrekken.
  • Je leert wat het verschil is tussen opschorten en blokkeren.
  • Je kent het verschil tussen een zelfstandig en onzelfstandig terugvorderingsbesluit.
  • Je weet in welke gevallen de gemeente het recht op bijstand ‘moet’ terugvorderen en in welke gevallen dat kan.
  • Je weet wat de ‘zes maanden jurisprudentie’ inhoudt.
  • Je weet wanneer de gemeente kan afzien van een terugvordering.

Di Webinar duur 25 minuten. De kosten voor het Webinar zijn €29,- (vrijgesteld van btw).

Unieke online leeromgeving

Voor dit Webinar krijg je toegang tot onze online leeromgeving. Je krijgt bij het moment van aanschaf van het webinar één jaar toegang tot de leeromgeving. Omdat het Sociaal Domein aan verandering onderhevig is, actualiseren wij de lesstof regelmatig. De online leeromgeving is beschikbaar op elke computer, laptop of tablet.

 29,00

Hulp nodig?

Vragen over het aanbod? Onze mensen helpen je graag verder. Neem contact op via

Incompany

Heb je interesse in een incompanytraining? Lees dan meer over de mogelijkheden.

Wellicht vind je dit ook interessant

E-learning Omgaan met Agressie

Tijdens de e-learning ‘Omgaan met agressie’ wordt er ingegaan op wat agressie precies is en welke fasen er zijn. Hierdoor kun je ontdekken wat de achterliggende gedachte is van iemands reactie. Ook wordt er ingegaan op de soorten agressie en wat redenen zijn om agressief te worden. In deze e-learning zitten een aantal opdrachten. Weet jij hoe je het beste kan handelen? Ontdek het in deze e-learning.

Training Omgaan met de Kritische Klant

Weerstand en onbegrepen gedrag komen in het Sociaal Domein vaak voor. Het gesprek kan soms helemaal vastlopen omdat er veel weerstand is en wellicht kun je op dat moment niet gelijk iets bevestigen of ontkrachten. Wat kun je doen om het gesprek een andere wending te geven? Leer het tijdens de training omgaan met de kritische cliënt.

Training Motiverende Gesprekvoering

Hoe zorg je ervoor dat ze zelf aan de slag gaan met het opvolgen van je adviezen, het inzetten van de Eigen Kracht en het Sociale Netwerk? Motiverende gespreksvoering is een veelgebruikte methode om cliënten te stimuleren hulp te zoeken en hun gedrag te veranderen.