E-learning Indicatiestelling Huishoudelijke Ondersteuning Wmo

Online
 69,00

Wil jij meer weten over hoe je een indicatie kan stellen voor huishoudelijke ondersteuning van kwetsbare mensen? In de e-learning ‘Indicatiestelling huishoudelijke ondersteuning’ ga je de indicatie leren stellen voor huishoudelijke ondersteuning in het kader van de Wmo. Je leert hoe je kan indiceren en je maakt kennis met regelgeving, normen en verschillende soorten ondersteuning.

Het voeren van een huishouden is belangrijk voor iedereen om goed te kunnen functioneren; natuurlijk ook voor mensen met een beperking. Je maakt kennis met regelgeving, voorliggende voorzieningen, normen en verschillende soorten ondersteuning.

Leerdoelen:

  • Je weet wat er verstaan wordt onder een huishouden.
  • Je weet wat huishoudelijke ondersteuning inhoudt.
  • Je weet aan de hand van welk normenkader je kan indiceren.
  • Je kent het verschil tussen licht en zwaar huishoudelijke taken.
  • Je weet wat een uitstelbare taak is.
  • Je kent het verschil tussen gebruikelijke hulp en mantelzorg.

Deze e-learning is bedoeld voor zowel beginnend Wmo consulenten als ambtenaren die al werkzaam zijn als Wmo consulent en hun kennis willen opfrissen.

Opleidingsniveau

De e-learning is op hbo-niveau.

De e-learning duurt gemiddeld 2 uur. De kosten voor de e-learning zijn € 69,- (vrijgesteld van btw).

Unieke online leeromgeving

Voor de e-learning ‘Indicatiestelling huishoudelijke ondersteuning’ krijg je toegang tot onze online leeromgeving. Je krijgt bij het moment van aanschaf van de e-learning één jaar toegang tot de leeromgeving. Omdat het Sociaal Domein aan verandering onderhevig is, actualiseren wij de lesstof regelmatig. De online leeromgeving is beschikbaar op elke computer, laptop of tablet.

Toetsing en certificering

De e-learning sluit je af met een zelftest. Als je de e-learning volledig hebt doorlopen en de toetsing met succes afrondt, ontvang je een deelnamebewijs van Kenniscentrum Sociaal Domein.

 69,00

Hulp nodig?

Vragen over het aanbod? Onze mensen helpen je graag verder. Neem contact op via

Incompany

Heb je interesse in een incompanytraining? Lees dan meer over de mogelijkheden.

Wellicht vind je dit ook interessant

Training Omgaan met de Kritische Klant

Weerstand en onbegrepen gedrag komen in het Sociaal Domein vaak voor. Het gesprek kan soms helemaal vastlopen omdat er veel weerstand is en wellicht kun je op dat moment niet gelijk iets bevestigen of ontkrachten. Wat kun je doen om het gesprek een andere wending te geven? Leer het tijdens de training omgaan met de kritische cliënt.

Training Motiverende Gesprekvoering

Hoe zorg je ervoor dat ze zelf aan de slag gaan met het opvolgen van je adviezen, het inzetten van de Eigen Kracht en het Sociale Netwerk? Motiverende gespreksvoering is een veelgebruikte methode om cliënten te stimuleren hulp te zoeken en hun gedrag te veranderen.

Opleiding Backoffice Medewerker Wmo / Jeugd

Wil jij administratief en toch sociaal betrokken werk doen? Als Backoffice medewerker Wmo / jeugd ben je een belangrijke schakel binnen de keten van het Sociaal Domein. In de opleiding krijg je theoretische kennis van de Wmo en de Jeugdwet en leer je effectief samenwerken.