Bundel Handboek Wmo en Jeugdhulp

 49,95

Het Handboek Wmo 2024 is een helder boek over de taken en verantwoordelijkheden van Wmo consulenten. Het werk van de Wmo consulent is altijd maatwerk, afgestemd op de (sociale) leefomgeving van de cliënt en passend binnen de kaders van de wet. Dit handboek geeft de kaders aan en ook de bewegingsruimte die de consulenten kunnen gebruiken. Het biedt houvast om samen met de cliënten tot innovatieve en creatieve oplossingen te komen.

Het Handboek Jeugdhulp 2023 is geschreven voor bestuurders en medewerkers van gemeenten die werken aan de uitvoering van de Jeugdwet. Het behandelt het hele spectrum van de Jeugdwet, van preventie en jeugdbescherming tot reclassering en overige functies. Het is een feitelijk boek met heldere en eenduidige informatie over de taken en verantwoordelijkheden voor gemeenten vanuit de Jeugdwet, met aandacht voor de belangen van ouders/verzorgers, hulpverleners en de jeugd.

 49,95

Training Omgaan met de Kritische Klant

Weerstand en onbegrepen gedrag komen in het Sociaal Domein vaak voor. Het gesprek kan soms helemaal vastlopen omdat er veel weerstand is en wellicht kun je op dat moment niet gelijk iets bevestigen of ontkrachten. Wat kun je doen om het gesprek een andere wending te geven? Leer het tijdens de training omgaan met de kritische cliënt.

Opleiding Backoffice Medewerker Wmo / Jeugd

Wil jij administratief en toch sociaal betrokken werk doen? Als Backoffice medewerker Wmo / jeugd ben je een belangrijke schakel binnen de keten van het Sociaal Domein. In de opleiding krijg je theoretische kennis van de Wmo en de Jeugdwet en leer je effectief samenwerken. 

Training Motiverende Gesprekvoering

Hoe zorg je ervoor dat ze zelf aan de slag gaan met het opvolgen van je adviezen, het inzetten van de Eigen Kracht en het Sociale Netwerk? Motiverende gespreksvoering is een veelgebruikte methode om cliënten te stimuleren hulp te zoeken en hun gedrag te veranderen.