E-learning Psychische stoornissen

Open inschrijving
 129,00
8 SKJ-punten

Het uitgangspunt van de Wet maatschappelijke ondersteuning is dat iedereen mee moet kunnen doen in de samenleving. Ook mensen met ziektes of beperkingen. Wil jij meer weten over psychische stoornissen? Volg dan de e-learning ‘Psychische stoornissen’.

De e-learning ‘psychische stoornissen’ gaat over de 25 meest voorkomende psychische stoornissen in het Sociaal Domein. In deze e-learning krijg je informatie over algemene zaken binnen de psychiatrie, zoals de wijze van diagnostisering en de 20 meest ingezette behandelmethodes. Ook worden de 25 meest voorkomende ziektebeelden binnen de Wmo, zoals depressie, borderline persoonlijkheidsstoornis, sociale fobie, ADHD en schizofrenie toegelicht. Als laatste behandelen we het sociaal netwerk van mensen met een psychische stoornis.

Deze e-learning is bedoeld voor zowel Wmo consulenten als mensen die meer willen weten over psychische stoornissen.

Opleidingsniveau

De e-learning is op hbo-niveau.

De e-learning duurt gemiddeld 8 uur. De kosten voor de e-learning zijn € 129,- (vrijgesteld van btw).

Unieke online leeromgeving
Voor de e-learning ‘Psychische stoornissen’ krijg je toegang tot onze online leeromgeving. Je krijgt bij het moment van aanschaf van de e-learning één jaar toegang tot de leeromgeving. Omdat het Sociaal Domein aan verandering onderhevig is, actualiseren wij de lesstof regelmatig. De online leeromgeving is beschikbaar op elke computer, laptop of tablet.

Toetsing en certificering
De e-learning sluit je af met een zelftest. Als je de e-learning volledig hebt doorlopen en de toetsing met succes afrondt, ontvang je een deelnamebewijs van Kenniscentrum Sociaal Domein.

Accreditatie
Deze e-learning is geaccrediteerd bij Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ) met 8.0 herregistratiepunten in de categorie formeel leren. Na succesvolle afronding van de e-learning krijg je een certificaat die je bij SKJ kan indienen voor de herregistratiepunten.

 129,00

Hulp nodig?

Vragen over het aanbod? Onze mensen helpen je graag verder. Neem contact op via

Incompany

Heb je interesse in een incompanytraining? Lees dan meer over de mogelijkheden.

Wellicht vind je dit ook interessant

Training Effectief Communiceren in de Schuldhulpverlening

Hoe communiceer je effectief en zorg je dat jouw boodschap goed overkomt bij je cliënt? In de training 'effectief communiceren in de schuldhulpverlening' werk je aan het hele communicatieproces. Van de basisgesprekstechnieken tot aan gedragsverandering, aan het eind van de dag heb jij communicatietechnieken op zak die werken!

Training Omgaan met de Kritische Klant

Weerstand en onbegrepen gedrag komen in het Sociaal Domein vaak voor. Het gesprek kan soms helemaal vastlopen omdat er veel weerstand is en wellicht kun je op dat moment niet gelijk iets bevestigen of ontkrachten. Wat kun je doen om het gesprek een andere wending te geven? Leer het tijdens de training omgaan met de kritische cliënt.

E-learning Omgaan met Agressie

Tijdens de e-learning ‘Omgaan met agressie’ wordt er ingegaan op wat agressie precies is en welke fasen er zijn. Hierdoor kun je ontdekken wat de achterliggende gedachte is van iemands reactie. Ook wordt er ingegaan op de soorten agressie en wat redenen zijn om agressief te worden. In deze e-learning zitten een aantal opdrachten. Weet jij hoe je het beste kan handelen? Ontdek het in deze e-learning.