Workshop ‘Slimmer en efficiënter werken in het Sociaal Domein.’
Door Elizabeth Rot
De werkdruk is hoog in het Sociaal Domein. Of je nu werkt binnen de Wmo, Participatie, Inkomen of Jeugd. Bij veel gemeentes ervaren medewerkers achterstanden in het werk, hoge werkvoorraden, hoge werkdruk en termijnen die worden overschreden. We laten ons in het werk dan ook vaak leiden door deze werkdruk, waarbij we de klant wel eens uit het oog verliezen.
In deze workshop geeft Elizabeth Rot, processpecialist en LEAN-deskundige binnen het Sociaal Domein, je praktische tips en trucs om je werk en processen te verbeteren voor je klant en je team. Hoe kun je `lean` werken vorm geven en daardoor jezelf de ruimte te geven om te focussen op datgene waar het echt om draait in het sociaal domein: de klant en goed werk leveren.
Onderwerpen die aan bod komen:
- Hoe kunnen we de klantwaarde vergroten?;
- Je leert de basisprincipes van Lean met veel voorbeelden vanuit de praktijk Sociaal Domein;
- Praktische tips om efficiënter te werken, veel concrete handvatten die je morgen al kunt inzetten;
- Je leert ook hoe je als team continu kunt blijven verbeteren.
“Concrete voorbeelden en handvatten die ik direct kon toepassen in mijn team!”
“Docent zit duidelijk met de voeten in de klei en weet waar ze het over heeft!”
Kennisniveau workshop: Verdiepingstraining ten aanzien van het onderwerp.
Na deze workshop:
- Ken je de basisprincipes van Lean en heb je handvatten om samen met je team je werk nog efficiënter en beter te doen.
Deelnemen aan deze workshop?
Je kunt je nog aanmelden voor de Nationale Bijscholingsdag! Je kunt je inschrijven via de link hieronder waar je direct de workshops van je voorkeur kunt selecteren.