Workshop ‘Omgaan met Weerstand en de Kritische Klant’
Door Cynthia Meevis (docent Kenniscentrum Sociaal Domein)
Weerstand en onbegrepen gedrag komen in het Sociaal Domein vaak voor. Als professional heb je namelijk regelmatig te maken met sterke emoties zoals boosheid, teleurstelling en verdriet. Het gesprek kan soms helemaal vastlopen omdat er veel weerstand is en wellicht kun je op dat moment niet gelijk iets bevestigen of ontkrachten. Wat kun je doen om het gesprek een andere wending te geven, zodat je een goed en volledig beeld krijgt van de cliënt en kunt sturen op veerkracht? Krijg tijdens de workshop tools mee om om te gaan met de kritische cliënt.
Onderwerpen die aan bod komen:
- Gespreksvoering;
- Roos van Leary;
- Eigen casussen.
“We gaan aan de slag met jullie casussen en brengen dit gelijk in praktijk. Je herkent gedragspatronen, niet alleen die van je client, maar ook van jezelf! Hoe doorbreek je deze? Leer het in deze workshop!”
Kennisniveau workshop: Verdiepende training ten aanzien van het onderwerp.
Na deze workshop:
- Herken je weerstand, zowel bij jezelf als bij de cliënt;
- Ben je in staat om sturing te geven in een lastig gesprek;
- Heb je een kennismaking gehad met hoe je gedrag kunt beïnvloeden en het gedragspatroon kunt doorbreken ;
- Herken je diverse gedragspatronen.
Deelnemen aan deze workshop?
Je kunt je nog aanmelden voor de Nationale Bijscholingsdag Sociaal Domein! Je kunt je inschrijven via de onderstaande link. Nu alle workshops bekend zijn, kun je direct de workshops van jouw voorkeur selecteren. Benieuwd naar alle andere workshops? Bekijk dan hier het actuele overzicht van alle workshops.