E-learning Kring van rechthebbenden Participatiewet

 69,00

In deze e-learning besteden we aandacht aan de kring van rechthebbenden. Wie hebben er eigenlijk recht op bijstand en welke uitsluitingsgronden zijn er?

Deze e-learning is bedoeld voor zowel (beginnend) participatiecoaches en werkconsulenten als mensen die meer willen weten over de Participatiewet.  

Opleidingsniveau

De e-learning is op hbo-niveau.

Leerdoelen

Tijdens de e-learning ‘Kring van rechthebbenden Participatiewet’ ga je aan de slag met de volgende leerdoelen:

  • Wie de rechthebbende op bijstand is en wat de personenkring inhoudt;
  • Welke uitsluitingsgronden er zijn;
  • Welke kosten tot niet noodzakelijke kosten van bestaan worden gerekend;
  • Wat een voorliggende voorziening betekent voor het recht op bijstand;
  • Wat de hardheidsclausule betekent.

De e-learning duurt gemiddeld 2 uur. De kosten voor de e-learning zijn € 69,- (vrijgesteld van btw).

Unieke online leeromgeving

Voor de e-learning ‘Kring van rechthebbenden Participatiewet’ krijg je toegang tot onze online leeromgeving. Je krijgt bij het moment van aanschaf van de e-learning één jaar toegang tot de leeromgeving. Omdat het Sociaal Domein aan verandering onderhevig is, actualiseren wij de lesstof regelmatig. De online leeromgeving is beschikbaar op elke computer, laptop of tablet.

Toetsing en certificering

De e-learning sluit je af met een eindtoets. Als je de e-learning volledig hebt doorlopen en de toetsing met succes afrondt, ontvang je een certificaat van Kenniscentrum Sociaal Domein.

Hulp nodig?

Vragen over het aanbod? Onze mensen helpen je graag verder. Neem contact op via

Incompany

Heb je interesse in een incompanytraining? Lees dan meer over de mogelijkheden.

Wellicht vind je dit ook interessant

Opleiding KCC Medewerker Sociaal Domein

Ben jij een uitstekend visitekaartje voor het Sociaal Domein? Volg dan de opleiding KCC medewerker Sociaal Domein. We leren je de benodigde kennis van wet- en regelgeving maar zorgen ook dat je over goede communicatietechnieken beschikt.

Training Motiverende Gesprekvoering

Hoe zorg je ervoor dat ze zelf aan de slag gaan met het opvolgen van je adviezen, het inzetten van de Eigen Kracht en het Sociale Netwerk? Motiverende gespreksvoering is een veelgebruikte methode om cliënten te stimuleren hulp te zoeken en hun gedrag te veranderen.

Training Plan van Aanpak, Maatregelen & Boetes

Hoe zorg je ervoor dat ze zelf aan de slag gaan met het opvolgen van je adviezen, het inzetten van de Eigen Kracht en het Sociale Netwerk? Motiverende gespreksvoering is een veelgebruikte methode om cliënten te stimuleren hulp te zoeken en hun gedrag te veranderen.